Dejlig ferie i USA – Rocky Mountains rundt i 14 dage

Det var dejligt med 14 dages ferie – ja vi har været 14 dage i USA.
Vi landede I Denver og kørte rundt i 14 dage i Rocky Mountains og så en masse.
Vi kørte også en masse – i alt 4995 km helt præcis. Og var igennem 6 stater….
Desværre havde vi en del regn – for ikke at sige heldags regn…. det var lige ved at tage pusten fra os i den første uge, ja der gik faktisk 9 dage inden vi have en hel dag det ikke regnede – og ja det er bare ikke det samme at holde ferie og se tingene når det regner….og ja vi var også nød til at køb en tykkere jakke og regnslag samt en paraply….. men heldigvis var vi også nød til at købe solcreme de sidste dage…..

Her kommer lige lidt stemnings billeder fra en rigtig dejlig ferie.

Vi startede i Esthers park men kunne ikke køre mere da vejen var lukket af sne…..

USA1

Der så vi også de 4 præsidenterne i klippen i Mount Rushmore- ja det vi kunne se for tåge….

USA2

Devils Tower – også lige  i mellem Tåge/regnbygerne…..
De flager på halv pga “Memorial Day”

USA3

Første formiddag i tørvejr og på vej over en høj bjergkæde – ja det er tåge som vi kikker ned på i dalen….

USA4 USA5

Yellowstone national pakke – med vilde bison okse… tæt på….

USA6

og store flokke af vilde hjorte….

USA19

Og store udbrud i de aktive “vulkaner”

USA7 Ja i øs regnvejr….. og 5 ( ja fem)graders varme( kulde)

USA8 USA9

Da vi næste dag skulle køre tidlig om morgen for at være i god tid – synes en 60-80 bison okser også lige de skulle samme vej som os…. ja på vejen….

USA10

USA11 USA12 USA13 USA14

men om eftermiddagen blev det heldigvis tørvejr igen…og ja blå himmel….

USA15I Salt Lake City var vi inde og se hele bydelen med alle mormonkirkerne og hele deres område.

USA16

Og så lige en nationalpark mere…

USA17

Inden vi kom til Arches nationalpark hvor der er masser af buer i klipperne…

USA20

For at se den store skulle vi går knap 5 km i over 35 graders varme kl 17 om eftermiddagen – men det var hele turen værd.USA21 USA22 USA23

Og til sidst lige et bjerg mere med masser af sne lige uden for Denver, inden turen igen gik hjemad.

USA18

Tak Bjarne for en rigtig dejlig tur. Jeg er klar igen til endnu en tur “Over there”…..
Ja dette er bare et lille – meget lille udpluk af en alle de mange ting vi så…..

8 comments

• Men Hanne inte en endaste quiltshop? Jag tycker det verkar som det finns quiltshops
    i varje kvarter. Nu väntar jag på sommer DHU, jag sitter beredd med stoff och tråd och papp.

• Ej det ser på trods af regn ud til at have været en dejlig og oplevelsesrig ferie.
    Det er også velfortjent, sådan som du rejser land og rige rundt for at servicere alle os Sydamer, samt din altid hurtige og glade ekspedition af vores netordre

Knus

WinnieBrandt

• Det var da rigtig dejligt lige at se billeder fra din ferie. Den 19 I denne måned flyver vi til Denver og skal køre rundt sammen med et hold venner i 3 uger. Og jeg kan af billederne se at vi skal besøge de same samme steder som I har været bl. a.. Jeg har printet en liste med patchworkbutikker ud, så vi lige måske kan se ind et par steder, selv om det kun er mig der har den interesse. Er der en butik der er helt speciel, må du da gerne lige nævne navn og adresse. Jeg glæder mig til at komme af sted og så håber jeg der er blevet lidt lunere inden vi lander I Denver.

• hej
    Du kan godt glæde dig – super steder g meget søde og meget venlige amerikaner. Alle steder…..smiler…
    Men ikke for at være lyse slukker – sæt ikke din forventninger for højt – for der er langt i mellem dem og de ligger ikke lige “på vejen”… smiler…
    Men hvis i kommer til Cody – 50 km øst for Yellowstone – den er super og har et stort udvalg (7000 ruller stof).
    I Lusk ligger også en super flot butik inden Custer park.
    Eller ligger der jo og de store steder som Jo-Ann ( ligesom Panduro). Og skal det være billigt i de store Wal-mart – som Bilka – men det er klar der er udvalget ikke så stort….
    Men jeg håber virkelig at i får tid og kan klemme det ind programmet….
    Ring endelig hvis du vil have flere gode råd. Har i været i USA før ??

• Hej. Tak for tips om patchworkbutikker. Vi skal til Cody, vi skal nemlig have en overnatning der. Så det giver jo mulighed for at besøge den butik. Det er vores 4. kør selv ferie i USA. Og du har ret i at det er et dejligt rejseland med flinke og imødekommende mennesker. På vores seneste tur fløj vi til New York hvor vi havde lejet en bil. Så kørte vi til Washington og derefter gennem Pensylvania . Vi kørte gennem små byer hvor Amish people bor og der var der en del patchwork butikker at handle i. Men jeg var ikke rigtig begyndt at sy endnu, så det ikke nemt at finde ud af hvad der skulle købes. Ellers blev resten af ferien brugt i New England staterne. Det var meget smukt for vi der om efteråret og fik set de røde blade træerne.